A workshopot új helyszínen, Lajosmizsén a Geréby Kúria Hotelben tartottuk.
A péntek esti szakaszban az Egyesület belső hírei kerültek a középpontba.
Elsőként Nemesdy Ervin az egyesület elnöke beszélt az MCE 2014 évi céljairól, elért eredményeiről és a még hátralévő feladatairól.
Majd Ervin és Andreas Kovacs elnökségi tag beszámoltak a Dél – Európai ICV vezetők ljubjanai találkozójáról, amelyen nemrég részt vettek. A részletes beszámoló ide kattintva tekinthető meg. Összehangzóan úgy fogalmaztak, hogy az MCE helyzete a Dél – Európai szomszédokhoz képest nagyon jó, hiszen már több mint 20 éve működik, a stratégiájának megvalósítását következetesen dolgozik. Folyamatosan foglalkozik a tagság fejlesztésével, az éves programmal és az egyesület szervezeti működésének stabilizálásával.
A ljubjanai élménybeszámolót követően Andreas Kovacs bemutatta a tagsági érték értékelő kérdőiv minta példányát és egyúttal a kitöltésére kérte a jelenlevőket. Az első kitöltést tesztnek tekinti, a tapasztalatait a kérdőív véglegesítéséhez kívánja felhasználni.
Tirvol Tamás, az MCE LINKEDIN oldalainak a szerkesztője részletes útmutatót készített a LINKEDIN profil használatáról. A bemutatott “itinert” a részvevők számára a workshop után közvetlenül emailban küldte meg. Hangsúlyozta, ha bárkinek gondja lenne, keresse, (hívja fel, írjon emailt) és segíteni fog.
Az esti program utolsó témája az MCE honlapon a LINKEDIN kapcsolatok megjelenése és a céges tagoknak kínált web – es megjelenési lehetőségek bemutatása volt. Küsz András, az MCE honlap szerkesztője mutatta be az új lehetőségeket.
A céges profilba beszerkeszthető a cég logója, kiírható a cég honlapjának a címe és feltehető a cég bemutatkozó flyer – e. Mindezek többlet szolgáltatások a céges tagjaink számára. Az új lehetőségeket hírlevélben fogjuk népszerűsíteni, ajánlani a tagjainknak.
Az esti borkóstolással egybekötött csapatépítés után másnap reggel Küsz András a workshop moderátora bemutatta a feldolgozásra hozott témát, amely a színvonalas team munka fontos eleme lehet: Rendszerszemléletű problémamegoldás.
A módszer követelménye, hogy a feldolgozandó téma legyen olyan aktuális, céges vagy személyes probléma, amelyek megoldása még nem ismert, a megoldása még nincs folyamatban – azaz nyitott probléma. A téma felvetője/témagazdája a helyzetet és problémát részletesen ismerje, ismertetni tudja, valamint vállalja, hogy a helyzet tisztázó kérdésekre is válaszol. A résztvevők a felajánlott témakörök közül az “MCE tagtoborzás szerény sikerei” című témát választották.
A témakörrel kapcsolatos konkrét kérdések összegyűjtése után a résztvevők szavazással választották ki a feldolgozásra kerülő három kérdést:
A/ kérdés: A tevékenységünkről eljut – e az iformáció a tagsághoz?
B/ kérdés: Hogyan érhető el? – az MCE tagság rangot jelentsen!
C/ kérdés: Mi a tag érdeke?
A muka megkezdése előtt András ismertette a probléma feldolgozó team munka legfontosabb szabályait:
Kommunikáció: a beszéd legyen tiszta, transzparens, lényegretörő! A team munkájába a tiszta gondolatok hozzák be az energiát!
Időgazdálkodás: a beszélő a többiek idejével gazdálkodik! A terjengő, felesleges beszéd felszámolja a figyelmet, ellopja az energiát a munkából.
A három kérdés feldolgozására a kérdéseket felvető témagazda részvételével 5 – 6 fős teamek alakultak. Az első feldolgozási körben két lépést összevonva oldottak meg a csapatok. A probléma helyzetképét tisztázták kérdés – válasz kommunikációra koncentrálva, majd megalkották (lerajzolták) a probléma rendszermodelljét.
Az A/csapatban dolgozott: Tamás, J. Lajos, Kati, Tibor, Andreas, D. Lajos
B/csapat tagjai voltak: Mária, F. Éva, Robi, Cs. András, Gábor, Zoltán, Anita
A C/ csapatot erősítették: Mara, Ervin, K. Éva, Tibor, Gabi
A rendszermodellek megalkotása, bemutatása – és az ebéd – után a csapatok megoldási lehetőségeket dolgoztak ki. Követelmény volt, hogy a megoldást, mint a rendszermodell vagy annak egy eleme megváltozását is bemutassák.
Az A/ csapat megoldási terveit Tibor mutatta be.
A B/ csapat javaslatait Gábor prezentálta
A C/ csapat által kidolgozott megoldási lehetőségek prezentációját Éva tartotta meg.
A workshop zárásaként a nominális körkérdés módszerével post-it – eken összegyűjtöttük a jó ICV workshop téma szempontjait, követelményeit.
Miután hasonló módszerrel a témajavslatokat is összegyűjtöttük, a szempontok figyelembevételével szavazással kerestük a legnépszerűbb, a legtöbb érdeklődésre számot tartó témát.
A két legtöbb szavazatot kapott téma közül végül az “Egy cég folyamatainak a leképezése a CO rendszerben + BI rendszer kiépítése” c. témát választottuk ki a tavaszi workshopra.
A téma előkészítését, szakértő előadó meghívását Ervin és Tibor vállalták.
Kijelöltük a tavaszi időpontot is: Húsvét után a második hét váge, április 17 – 18, péntek du – szombat 16 óráig.
Kitűztük a 2015. évi őszi workshop időpontját is: Október 9 – 10.
A már tradícionális csoportkép elkészítése után kissé fáradtan, de élményekkel feltöltődve indultunk haza.
A beszámolót készítette:
Küsz András
ügyvezetés tagja
honlap szerkesztője